Stichting Familiar Forest Kernwaarden

Bij alles wat we doen bij Familiar Forest houden we een paar woorden in ons achterhoofd. Dingen waar we onze keuzes op toetsen; steekwoorden, regels, noem ze anders kernwaarden. Wat deze woorden zijn en misschien nog wel belangrijker: wat dat voor ons betekent, dat lees je hieronder!
We hopen dat jij je hier ook in kan vinden. Zodat je ernaar leeft wanneer je met ons op reis bent maar ook daarbuiten dit samen met ons kan uitdragen.

Oprecht

We streven ernaar altijd eerlijk te zijn naar de mensen om ons heen. Bijvoorbeeld naar jou als lezer of potentiƫle deelnemer maar bijvoorbeeld ook naar leveranciers of instanties waar we mee te maken hebben. Je hoort niet voor niks dat mensen altijd zeggen:"Eerlijkheid duurt het langst" en we willen graag langdurige banden opbouwen met iedereen met wie we te maken krijgen. Je ziet dit als deelnemer bijvoorbeeld ook terug wanneer je een kaartje koopt en daar onze begroting voor het festival in verwerkt is. We zijn niet uit op winst of geld, we doen het allemaal omdat we geloven in wat we doen en uit liefde daarvoor eraan werken.

Verantwoordelijk

We zijn samen, met iedereen die aanwezig is, verantwoordelijk voor de sfeer op onze weekendjes weg. We hebben daar allemaal samen een aandeel in en het is aan iedereen individueel dat op te pakken. Daarnaast zijn we van mening dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen gezondheid. We geven je graag die verantwoordelijkheid en gaan ervanuit dat iedereen die ook oppakt.

Speels

Hoewel we allemaal misschien niet meer de aller jongste zijn geloven we er sterk in dat er ruimte moet blijven om te spelen. Alles wat we doen, doen we omdat we het leuk vinden. We bouwen samen een speeltuin en dan is het wel gepast om er dan samen in te spelen.

Zorgzaam

We houden ervan om voor elkaar te zorgen. Houd een oogje in het zeil voor de mensen om je heen en zorg voor ze wanneer je het idee krijgt dat iemand iets nodig heeft. We zorgen ook samen voor onze omgeving en zijn er trots op wanneer we iets mooier en netter achterlaten dan hoe we het aantroffen. Daarnaast vinden we het fijn om bij onze weekendjes weg voor ieders basisbehoefte te zorgen. Iedereen krijgt genoeg te eten, de reis is voor je geregeld en water is natuurlijk gratis.

Co-creatief

Familiar Forest doen we samen. Wanneer we het niet meer samen maken zou het niet meer hetzelfde zijn. Of je nu schroeven in hout draait, eten kookt, vergunningen aanvraagt, biertjes tapt, een bos nog mooier maakt, muziek verzorgd, schoonmaakt of nog een van de ontelbare bijdrages. Ieders aandeel is voelbaar en zonder zou het niet hetzelfde zijn. We streven ernaar dat iedereen zijn eigen aandeel in Familiar Forest kan steken en we hopen dat jij ook je plek daarin kan vinden of zelfs al gevonden hebt!